ANTIC TEATRE 2022: MANTENIR-SE COM A NOVETAT

En una època en què la incertesa és una constant i alguns tòpics esdevenen fets, la sala de Verdaguer i Callís es referma en la seva identitat caracteritzada per l’estrena de produccions i coproduccions de companyies del territori, com la de Los Detectives amb Concrete Matter al març, dins de la 5a edició del festival Dansa Metropolitana, o el nou monòleg de Roger Pelàez EJACULANT DIARREA, que es veurà dins el cicle mensual des de l’abril però que, per primer cop, estarà programat quatre dies seguits durant l’estrena, també al març.

Durant els primers sis mesos de l’any la sala pararà especial atenció a peces multidisciplinàries de base sonora i a les poètiques del cos.

Entre les primeres trobem tres propostes de la percussionista Núria Andorrà (en solitariamb el saxofonista Liudas Mockūnas o amb el ballarí Manel Sales); els versos de David Caño amb la música industrial de DJ Mauri, agrupats com a {Da::Ma}; el concert performatiu i exploració del fracàs Second chance, d’Assi Weitz i Javier Murugarren; o el concert de la banda barcelonina Navarri en col·laboració amb San Miguel On Air. Quant a l’exploració del cos,  LaSúbita obre la temporada al gener amb Silver Ballad i Mònica Muntaner la tanca al juliol amb La qualitat de la matèria, una proposta escènica de llarg recorregut que busca l’espai de relació entre els cossos de la dansa i del ioga, interpretada per Janet Parra i de la qual es va veure el documental audiovisual LQDLM dins de l’última edició d’Hacer Historia(s), el cicle comissariat per La Poderosa.

Així mateix, i com a resultat de la primera convocatòria de projectes de les Sales de Proximitat de Barcelona, a l’abril s’estrenarà EXagerada, una peça autobiogràfica de Natasha Padilha. En aquest marc d’autoconsciència i/o performativitat també destaquem, al gener, El esfuerzo constante de ganarse la vida, de Vicente Arlandis / Taller Placer; al febrer, Solo vine a bañarme, estrena en solitari d’Andrea Pellejero (Las Huecas); a l’abril, Funky Chicken de Francesca Viana; i, al juny, les estrenes de MARICÓN O PERSONAS ESCANDALOSAS QUE NO CABEN EN EL MUNDO, d’Orientación Colectiva Loli, i Rojo Pandereta (Psicoballet), el backstage del ballet d’Oihana Altube i Javier Vaquero.

D’altra banda, l’Antic Teatre retroba companyies que ja van passar per la sala, els espectacles de les quals han crescut en gira i que hi tornen per continuar desenvolupant-se en escena, com Søren EvinsonLas Huecas, Daniel Rosado – Lamajara o Juana Dolores.

I, com a constant, els cicles: El Desplume!, cabaret canalla amb Víctor Guerrero i convidades; la 14a temporada de Flux Club, videocreació comissariada per Habitual Video Team, o l’esmentat Pelàez.

Destaquem finalment la 10a edició del Festival SÂLMON d’arts vives del qual l’Antic Teatre és coorganitzador junt amb el Graner, La Caldera i La Poderosa. Enguany, aquesta sala no allotjarà cap esdeveniment, tot i que col·labora en l’organització del 4t ParlaMent Ciutadà de Cultura de Barcelona, que tindrà lloc el 12 de febrer a Arts Santa Mònica i que tancarà un primer cicle dedicat a la Cultura de Base d’aquest dispositiu de qualitat democràtica.

Vimeo de l’Antic Teatre

Flickr de l’Antic Teatre

Instagram

Twitter

Facebook

Compartiu aquesta notícia:

Subscriviu-vos a la nostra newsletter