11-14 abril 2024

Rubén Ramos Nogueira + Antoine Forgeron

Patada a seguir

Dijous 11 d'abril a les 20:00
Divendres 12 d'abril a les 20:00
Dissabte 13 d'abril a les 20:00
Diumenge 14 d'abril a les 20:00
Durada: 55 minuts
Entrades: 14 euros ONLINE // 16 euros TAQUILLA
Comprar
entrades

Idea, creació, direcció i interpretació: Rubén Ramos Nogueira
Il·luminació i vídeo-escena: Antoine Forgeron
Vídeos: Rubén Ramos Nogueira i Antoine Forgeron
Música: Estudi per a piano Op. 10 nº 1 de Frédéric Chopin
Fotografia: Andrés Duque

Amb el suport de: La Infinita de L’Hospitalet, Teatro Ensalle, Beca d’investigació artística de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona / Institut de Cultura de Barcelona, Casa Orlandai, Caja de resistencias de la Fundación Carasso i hablarenarte.

 

www.fuga.es

IG: @rubenramosnogueira @lainfinitalh @teatro_ensalle @gencat @bcncultura @casaorlandai @hablarenarte

TW: @maestroramos @LaInfinitaLH @ensalle @cultura_cat @bcncultura @Casaorlandai @fdnc_es @HablarEnArte

FB: @LaInfinitaLH @ensalle @gencat @barcelonacultura @casa.orlandai @hablarenarte

#patadaaseguir #virtuosismo #chopin #amateur

Per què és tan atractiu el virtuosisme? Hi ha coses que només es poden aconseguir amb l’anomenada cultura de l’esforç, però aquesta cultura rutlla només per a una minoria perquè la meritocràcia és una estafa. Chopin va ser un compositor que va revolucionar la tècnica pianística. Per a alguns és un exponent de veritable virtuosisme. Però algunes de les seves composicions són exemples al·lucinants de disseny de meravelloses estructures arquitectòniques. Pretendre desvetllar la misteriosa bellesa que s’amaga darrere seu utilitzant elements immaterials com el so o la llum seria massa pretensiós però jugarem a això amb el primer dels seus Estudis, com si tiréssim tirs lliures, sabent que perdrem el partit i que està bé que així sigui.


Rubén Ramos Nogueira es mou entre les arts en viu, l’escriptura i la música. L’il·luminador Antoine Forgeron l’acompanya en aquest i altres treballs com Can 60, una performance de 20 hores en col·laboració amb Aris Spentsas estrenada el novembre passat a La Mutant de València, o la trilogia Amateur, una sèrie de peces a mig camí entre la performance i el concert que reivindiquen la pràctica artística quotidiana per part dels no professionals. Junts han actuat en llocs com Espai nyamnyam, Antic Teatre, Festival TNT, Festival Sâlmon, Teatros del Canal, Arts Santa Mònica, Estruch de Sabadell, Teatro Pradillo, Box Levante o Teatro Ensalle.

Imatge: Andrés Duque
Subscriviu-vos a la nostra newsletter