La coreògrafa i ballarina germano-japonesa Minako Seki continua la sèrie Human Form amb una proposta que ultrapassa els límits de les formes humanes. Amb la referència a figuracions possibles en forma de nines, robots, cadàvers, fantasmes o esperits, Seki incorpora totes les potencialitats del desdoblament corporal amb titelles a escala real.
On hi ha el límit entre l’home i l’animal, entre l’home i l’humanoide, entre l’home i la màquina? En japonès, a la nina l’anomenen ningyo, escrit amb els caràcters 人 -humà- i 形 -forma-. Una nina, doncs, és un «ésser de forma humana» que permet la descoberta del que és veritablement humà.
IF Barcelona és una plataforma internacional d’investigació, producció i mostra d’arts escèniques vinculades al teatre visual, de figures i titelles. Un projecte biennal que alterna cada any un festival i un simposi amb un programa de residències artístiques i acompanyament de noves creacions.
Amb el suport d’Arts Santa Mònica i Institut del Teatre.
Coreògrafa i ballarina japonesa, fundadora de la companyia reEnter. Viu i treballa a Berlin des de 1986.
Les principals influències de Seki han estat els ballarins Tetsuro Tamura i Anzu Furukawa, que van combinar la dansa contemporània i el teatre físic amb tècniques de Butoh. Minako Seki anomena la seva manera de treballar «Dancing Between», un mètode coreogràfic elaborat a partir de l’exploració d’estats emocionals entre els límits de la realitat i la il·lusió, la consciència i la inconsciència.