En el portuguès de Brasil, cavalo do cão («cavall del gos») és una expressió que es refereix a diferents coses: a un insecte, la picada del qual provoca un dolor terrible, a una persona indomable i al cavall que munta el diable. El terme suggereix una mena d’animalitat en transformació. La performance sorgeix de la convicció que el passat, així com el futur, és incomplet i en construcció. Mitjançant diferents relacions entre la veu i el moviment, João Lima indaga sobre la gran fita històrica de la modernitat: el colonialisme i les seves repercussions en l’actualitat.
João Lima va estudiar al Curs de Formació d’Actors de la Fundació Joaquim Nabuco, al Curs de Recerca i Creació Coreogràfica al Fòrum Dança i a la formació ESSAIS, al Centre National de Danse Contemporaine d’Angers. És graduat en filosofia per la Universitat de Barcelona. Com a performer ha col·laborat amb artistes com Azkona&Toloza, Cecilia Colacrai, Marcela Levi, entre d’altres. Els seus treballs s’han presentat en contextos com el Centre Cultural de Belém (Lisboa), Festival 100 dessusdessous (Paris), Teatre Sérgio Cardoso (Rio de Janeiro), Mostra Itaú Rumos Dança (São Paulo), Plataforma Lavardén (Rosario), Sala Hiroshima, La Caldera, Antic Teatre, Fundació Brossa, Dansa Metropolitana i Mercat de les Flors (Barcelona).