Producció pròpia 2016

Txalo Toloza

Cremen mars estranys. Pacífico #3

EN GIRA:

Dimarts 17 i 18 de Gener
- Festival Escena Abierta - Burgos

Dissabte 1 d'Abril
- L'Estruch - Sabadell

Dissabte 22 i Diumenge 23 d'Abril
- Teatro Español - Madrid

Dissabte 29 i Diumenge 30 d'Abril
- La Fundición - Bilbao

Divendres 26 de maig
- Centro Cultural de Noain - Navarra

Dijous 11 Mayo
Divendres 5 i 12 Mayo
Dissabte 6 i 13 Mayo
Sunday 7 i 14 Mayo
- L'Antic Teatre - Barcelona
Idiomes: Castellà
Durada: 75 min.

Posada en escena i dramatúrgia audiovisual: TXALO TOLOZA-FERNÁNDEZ en col·laboració amb LAIDA AZKONA GOÑI

Coreografia: LAIDA AZKONA GOÑI
So i espai sonor: JUAN CRISTÓBAL SAAVEDRA
Disseny de l’espai i producció audiovisual: MiPrimerDrop
Disseny de il·luminació: ANA ROVIRA
Màscares: MANUEL VERNAL
Vestuari: MIKEL COLÁS
Assessor històric: MARÍA JOSÉ CALDERÓN
Assessoria artística: PAULA GIURIA, JAVIERA PEÓN-VEIGA, CRISTINA ALONSO i CELSO CURI

Una coproducció de l’Antic Teatre (Barcelona), Belar gorria-Hierba roja (Pamplona), Nave – Centro de creación y residencia (Santiago de Xile), Fundecap (Antofagasta, Xile), Festival BAD (Bilbao), Teatro Gayarre (Pamplona)

Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

 

www.miprimerdrop.com

www.lasaunainternational.com

Descarregar dossier en PDF

 

Cremen mars estranys. Pacífico #3 és la tercera peça de la sèrie “Pacífico” de Txalo Toloza.

Extraños Mares Arden és un projecte escènic audiovisual viu, proper a un poema documental, que utilitza la videocreació per indagar en la relació entre el desert d’Atacama, el més antic i àrid del món, i els cossos que l’habiten. Un desert tan immens com les barbàries que hi han succeït.

L’espectacle parla dels habitants que van sobreviure a les contínues atrocitats perpetrades en aquesta àrea geogràfica i que, lluny de fugir, van decidir quedar-se i fer del desert el seu últim refugi possible.

Txalo Toloza, creador audiovisual format entre Santiago de Xile i Barcelona, explora la història de la primera meitat del segle XX i les relacions entre la mineria del coure i el salnitre a l’Amèrica Llatina, la indústria armamentística de les dues grans guerres mundials, l’especulació econòmica i el naixement de les primeres grans col·leccions d’art contemporani. El punt de partida és la història de la família Guggenheim, molt famosa per la seva relació amb l’art contemporani però molt més desconeguda com a propietària d’una de les companyies mineres més grans del món.


Txalo Toloza-Fernández (Antofagasta, 1975). Videoartista, performer i comissari d’exposicions, durant els últims anys s’ha especialitzat en la creació audiovisual dirigida a les arts vives i als dispositius mòbils aplicats a la videocreació. Des de l’any 2007 forma part de FFF, la companyia de teatre de Roger Bernat. També és col·laborador habitual de la performer Sonia Gómez i ha treballat amb la companyia de teatre documental Lagartijas Tiradas al Sol.

Subscriviu-vos a la nostra newsletter