12-15 març

ADOCTRINADES - VIRGÍNIA GIMENO FOLGADO

WhiCh

Dijous 12 de març a les 20:00
Divendres 13 de març a les 20:00
Dissabte 14 de març a les 20:00
Diumenge 15 de març a les 20:00
Durada: 50 min
Entrades: 12 euros ONLINE // 15 euros TAQUILLA
Comprar
entrades

Autoria, direcció, dramatúrgia i textos: Virgínia Gimeno Folgado
Ajudant de dramatúrgia: Per determinar
Coreografia: Virgínia Gimeno Folgado amb la col.laboració de la Nia Torres
Interpretació: Nia torres i Virgínia Gimeno Folgado
Música: Nils Frahm, Dolla, Project PM i Marta Fernández
Escenografia: Elemento3 FX
Vestuari: Susana Rodríguez Varela(confecció) i Virgínia Gimeno Folgado (Disseny)
Visuals i disseny d’il·luminació: V.G.F/ En la recerca de col.laborador/a.
Treball actoral sobre el text: En la recerca de col.laborador.
Fotos: Facundo Acosta i Marga Parès photography

Col·laboració artística: Marta Fernández, Nia Torres, Jordi Vilasseca, em la recerca de nous col·laboradors

Coproducció: Festival de Dansa Quinzena Metropolitana i Antic Teatre

Agraïments: Semolina Tomic, Antic Teatre, Pia Mazuelo, Festival Quinzena Metropolitana de Barcelona, La Bòbila, Laura Fernàndez, Escola Yogaia de Barcelona, Espai de Creació NunArt, Eva Pérez del Cerro, Facundo Acosta, Marga Parès, Magdanza, Narcís Puig, Bruno Gimeno Folgado, Elisabeth Vidal, Àlex del Cerro i Marta Fernández

#adoctrinades
#which
#toilet
#wc

Un lavabo públic com a escenari.
Els símbols de les portes esdevenen personatges animats que entren en dialèctica i, mentre es questionen el que representen, ens conviden a reflexionar sobre els estereotips de gènere i de tot allò que s’identifica com a femení i mascuí. El WC transformat en un espai íntim d’indagació filosòfica i en amagatall on poder desvelar els més profunds secrets.

Proposta temàtica:
WhiCh és una crítica contundent dels clixés sobre el gènere arrelats a la nostra memòria col·lectiva així com a l’associació directa que fem al relacionar el terme gènere masculí amb el sexe biològic d’home i el de femení amb el de dona.
La peça analitza i evalua el dolor i la confusió que experimentem al haver de concebre aquest conjunt d’idees de naturaleses relatives i absurdes com a absolutes i trascendents.
La intenció de la directora és aconseguir que un espai convencional i quasi grotesc com el lavabo es converteixi en un espai oníric i poètic: la bella contradicció de transformar l’escenari -indret de màxima exposició- en un vàter, lloc d’íntim recolliment.
És com deixar per una estoneta les portes del W.C obertes i que el públic pugui entrar a descobrir alguns dels secrets que amaguem en ell.


VIRGÍNIA GIMENO FOLGADO va estudiar Dansa clàssica i contemporània a l’Institut del teatre de Barcelona i en 1999 va debutar com a ballarina professional en el Gran Teatre del Liceu en la reinauguració després del seu incendi.
Des de llavors ha recorregut molts dels escenaris internacionals més emblemàtics interpretant un gran nombre d’obres de prestigiosos coreògrafs i de directors d’escena de gran renom.
A partir del 2005 combina la seva carrera artística amb l’ensenyança a estudiants i a companyies professionals de dansa.
Apassionada des de ben petita per l’estudi del pensament humà la Virgínia troba en els ensenyaments de la filosofia del Hata Raja Ioga tradicional un nou camí d’indagació per endinsar-se i complementar la seva carrera en les arts escèniques.
El 2015 li va nèixer el desig d’engendrar els seus propis treballs i va crear el projecte Adoctrinats, on amb Vuit Passos per a una coreografia- Patañjali per a tots els públics i L’1 del 10 va aconseguir integrar sobre l’escena artistes que dedicaven la seva vida a les arts escèniques amb altres que potser era la primera vegada q pujaven a un escenari.
A partir de 2017 es consolida la companyia ADOCTRINADES amb Arrels una coproducció amb els artistes visuals Oniolab estrenada ens els Premis Ciutat de Barcelona del 2019 i WhiCh 20 (La versió de 50’ serà coproduïda pel Festival de Dansa Quinzena Metropolitana 2020 i l’Antic Teatre de Barcelona.)
La Virgínia com a intèrpret sent fascinació pel treball de presència escènica y per la recerca dels estats emocionals mitjançant la connexió entre cos, cor i ment.

La seva inquietud com a coreògrafa és aconseguir una major consciència en el contingut de les seves peces i descobrir els efectes emocionals i socials que creen en el públic. Segons ella, els artistes a més de cercar la bellesa, distreure i commoure, tenen la responsabilitat d’ocupar les seves obres de sentit i han de perseguir la veritat amb l’anhel de modificar la societat.

Subscriviu-vos a la nostra newsletter